Kross, górski czy miejski? O zaletach jazdy na rowerze

Kross, górski czy miejski? O zaletach jazdy na rowerze

Codzienna jazda na rowerze niesie ze sobą wiele zalet. Jeżdżąc na rowerze nie tylko dotleniamy organizm, relaksujemy się, ale także zgubimy zbędne kilogramy i rzeźbimy nasze ciało. Warto dowiedzieć się jeszcze więcej na temat zbawiennego wpływu jazdy na rowerze.

Jazda na rowerze, bez względu na to czy jeździmy rekreacyjnie czy wyczynowo zawsze przynosi ona spodziewane rezultaty do których należy między innymi poprawa wydolności organizmu. Nie liczy się tu, czy jeździmy na rowerze miejskim, czy górskim, liczy się to, że się ruszamy. Dzięki jeździe na rowerze ograniczamy spadek naszego pułapu tlenowego, dzięki czemu będziemy mogli jeszcze dłużej cieszyć się świetną kondycją i dobrym stanem wewnętrznym i zewnętrznym. Jazda ogranicza także ryzyko chorób układu krążenia, nawet u tych osób, które jeżdżą na rowerze rekreacyjnie. Dzięki rowerowi zwiększamy objętość wyrzutową serca oraz pojemność minutową,

Krótko mówiąc dzięki jeździe obniżamy ryzyko zachorowania na miażdżycę, zawał czy udar. Mięsień sercowy pracuje systematycznie, a potem odpoczywa, co zmniejsza intensywność skurczów. Niższa wartość tętna spoczynkowego to pożądane zjawisko, które pozytywnie wpływa na tętno spoczynkowe. Jazda na rowerze poprawia także naszą wytrzymałość, moc i szybkość, zwłaszcza kończyn, dolnych pośladków, mięśni pleców, przedramion i brzucha. Dzięki temu rodzajowi aktywności ciało rowerzysty jest bardziej stabilne. Pedałowanie pomaga także przy rehabilitacji kończyn dolnych, problemach ze stawami. Świetnie sprawdza się dla osób z nadwagą, ponieważ nie obciąża stawów czy układu szkieletowego osoby ćwiczącej. Wiele osób z pewnością ucieszy fakt, że jazda na rowerze z połączeniu z odpowiednim żywieniem przyczynia się do zredukowania tkanki tłuszczowej, Jednostajna jazda ze stałą prędkością to w skrócie trening areobowy (tlenowy) ten rodzaj wysiłku organizm czerpie energię potrzebną do wykonania pracy z tkanki tłuszczowej spalając zbędne boczki. Na skutek takiego treningu organizm podkręca metabolizm, czyli przemianę materii i poprawia swoją wytrzymałość i wydolność. Rower możemy wykorzystać jednak nie tylko do treningu areobowego, ale także interwałowego. Jeździmy wtedy na nim z przemienną prędkością – raz z wysoką, raz niską intensywnością, czyli w zmiennych interwałach czasowych. W ten sposób organizm nie tylko redukuje tkankę tłuszczową, ale także u takich osób zauważalny jest wzrost siły, szybkości i wydolności. Jazda rowerem odchudza także nasz portfel, ponieważ jeżdżąc na rowerze oszczędzasz pieniądze na komunikację miejską czy paliwo do twojego auta. Nie mając samochodu, nie musisz płacić za drogie przeglądy serwisowe, wymianę starych czy zniszczonych części… Wszystko to możesz przeznaczyć na przyjemniejsze wydatki – wyjścia do restauracji, do kina, teatru czy wyjazdy wakacyjne. Nie musisz oczywiście całkowicie rezygnować z auta, czasem, gdy musisz przewieść wiele ciężkich rzeczy może się ono okazać pomocne. Pamiętaj jednak by ograniczyć jego użycie.

Submit a Comment

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *